Ruut Veenhoven over doorbraken in het geluksdenken

De BBC bezoekt de World Happiness Database in Rotterdam en heeft een gesprek met prof.dr. Ruut Veenhoven die verbonden is aan het kennis- en expertisecentrum voor geluksonderzoek, Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO).

Eén van de vragen die BBC correspondent Pascale Harter stelt, is: Kunnen we onszelf gelukkiger maken? Volgens studies, die van over de hele wereld bijeen zijn gebracht door de World Happiness Database in Rotterdam, zou dat kunnen.

Op 22 juni 2013 vond op campus Woudestein het symposium ‘Doorbraken in het geluksdenken: kosten, baten en impactmeting’ plaats, georganiseerd door EHERO. Initiatiefnemers van EHERO zijn Erasmus School of Economics (ESE), instituut Beleid & Management Gezondheidszorg (iBMG) en Faculteit Wijsbegeerte (FW).

Klik hier voor het volledige interview.