Sarah Wilton directeur bedrijfsvoering Erasmus School of Economics

Met ingang van 5 maart 2018 is Sarah Wilton aangesteld als directeur bedrijfsvoering bij Erasmus School of Economics. In die functie is Wilton verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de strategische doelstellingen op de gebieden Financiën, ICT, HRM, Bestuur en Beleid, en Facilitair & huisvesting.

Wilton volgt Margaretha Buurman op,  voormalig hoofd Bestuur & beleid en P&O, die begin dit jaar vertrok naar de Vrije Universiteit Amsterdam.

Philip Hans Franses, decaan van Erasmus School of Economics, heeft er vertrouwen in dat Sarah Wilton op een capabele wijze sturing en uitvoering geeft aan de beleidsdoelstellingen van de faculteit: ‘In de functie van directeur bedrijfsvoering heb je beleidsmatig te maken met veel medeverantwoordelijken, ketenpartners en/of belanghebbenden. Met Sarah Wilton hebben wij iemand in huis die, met haar open houding, vermogen tot samenwerken en ervaring, in staat is de goede relaties binnen de faculteit en universiteit op een adequate manier te onderhouden en uit te bouwen’.

Sarah Wilton kijkt op haar beurt uit naar haar nieuwe baan: “Ik ga met veel enthousiasme en ambitie op 5 maart starten en kijk uit naar de kennismaking en samenwerking met de diverse nieuwe collega’s rondom mijn eigen werkgebied en daarbuiten. Ik heb bewust gekozen voor een andere werkomgeving en verheug mij erg op de dynamiek en de uitdagingen van de universitaire wereld.’

Sarah Wilton was de afgelopen tien  jaren werkzaam in diverse managementfuncties bij ABN Amro Bank N.V. Als hoofd van de afdeling Risk Management ECT Clients (klanten actief in het werkveld van Energy, Commodities, Transportation), leidde zij recent een programma voor cultuurvernieuwing en ontwierp ze een geoptimaliseerd bedrijfsmodel voor deze afdeling. Verder was ze eindverantwoordelijk voor het beheren, bewaken en sturen van zowel het kredietrisico als alle andere risicotypen van de risicotaxonomie van de bank met betrekking tot de ECT klanten. Voor ABN Amro was Wilton ruim zeven jaar werkzaam bij ING Bank, tevens in het internationale klanten segment. Sarah Wilton is in het bezit van een mastergraad Business Management & Finance van de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2007 rondde zij haar Executive MBA af aan de Rotterdam School of Management. Wilton is getrouwd, woont in Rotterdam en heeft twee kinderen.

Ronald de Groot, communications officer Erasmus School of Economics, M +31 6 53 64 18 46 E rdegroot@ese.eur.nl