Schenkingsregeling groot succes, maar niet gratis

De extra mogelijkheden om geld te schenken voor de aankoop van een huis zijn een groot succes. Maar het prijskaartje voor de overheid is inmiddels opgelopen tot 250 miljoen euro. Prof.dr. Bas Jacobs, hoogleraar openbare financiën en economisch beleid aan Erasmus School of Economics, geeft zijn commentaar in het Nederlands Dagblad, d.d. 13 augustus 2014.

‘Eén op de drie huizen staat immers ‘onder water’: de waarde van de woning is lager dan de hypotheekschuld. Als door een lagere hypotheek of een opleving van de woningmarkt een deel van de huizenbezitters weer ‘boven water’ komt, is dat grote winst.’ Aldus Jacobs.

Klik hieronder om het volledige artikel te lezen in het Nederlands Dagblad, 13 augustus 2014.