Scholarship Fund voor studentvluchtelingen

Vanaf donderdagavond zijn ongeveer 200 vluchtelingen ondergebracht in het sportgebouw op campus Woudestein van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sindsdien hebben vele (oud-)studenten, medewerkers en omwonenden hun hulp aangeboden.

De Erasmus Universiteit heeft het daarom direct mogelijk gemaakt dat mensen binnen het Erasmus Education Fund geld kunnen doneren voor een scholarship voor studentvluchtelingen. Met de opbrengst van het fonds krijgen studentvluchtelingen financiële tegemoetkoming om aan de Erasmus Universiteit te studeren.

Collegevoorzitter Pauline van der Meer Mohr: “De reacties van iedereen zijn hartverwarmend. We zijn geraakt door de vele mensen die iets willen betekenen. Met het Scholarship Fund willen we de vluchteling-studenten ondersteunen bij een studie aan de Erasmus Universiteit."

Donaties kunnen worden gedaan aan:

Erasmus Education Fund
BIC RABONL2U
Ovv: EEF / Scholarship refugee students

Het Erasmus Education Fund is een samenwerking tussen de Erasmus Universiteit Rotterdam en het Erasmus Trustfonds.

Press Office: tel: +31104081216, e-mail: press@eur.nl