Socioloog Jess Bier ontvangt dissertatieprijs Universiteit Maastricht

Socioloog Jess Bier ontvangt dissertatieprijs Universiteit

Socioloog dr. Jess Bier van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft tijdens de 41ste Diesviering van de Universiteit Maastricht voor haar proefschrift “Mapping Israel Mapping Palestine” de Dissertatieprijs 2016 gekregen. Volgens de jury is Bier bijzonder origineel-wetenschappelijk te werk gegaan. Haar data verzamelde ze onder andere via uitgebreid ethnografisch veldwerk in Israël en Palestina. Momenteel werkt Bier als universitair docent stedelijke sociologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Jess Bier analyseerde hoe de gesegregeerde landschappen van Jerusalem en de Westbank invloed hadden op het in kaart brengen van deze gebieden sinds 1967. Jess Bier “Het is een voortzetting van en een uitbreiding op eerder werk op het gebied van de sociale constructie van technologie, en onderzoekt de manieren waarop kennis geografisch geproduceerd wordt.

Over Jess Bier
Jess Bier promoveerde in 2014 bij de Universiteit Maastricht. Momenteel werkt Bier als universitair docent stedelijke sociologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In haar huidige onderzoek richt ze zich op de sociale aspecten van de veranderende technologieën van logistiek en finance.
De handelseditie van het proefschrift verschijnt binnenkort bij MIT Press.

Marjolein Kooistra, mediarelaties FSW | 010 408 2135 | kooistra@fsw.eur.nl