Stop Seksuele Straatintimidatie

Male student puts his arm around a female student; she doesn't like it
Richard Rood

Sissen, nafluiten, naroepen, ongepaste opmerkingen maken of achternalopen; het overkomt te veel mensen te vaak. Deze week is de Rotterdamse week tegen seksuele straatintimidatie. Op dinsdag 14 mei organiseert IDEA Center - Erasmus University Rotterdam een bijeenkomst tegen seksuele straatintimidatie op campus Woudestein, in samenwerking met Gemeente Rotterdam, Wmo radar en Stichting Stop Straatintimidatie.

We willen bewustwording rondom dit onderwerp creëren en onze gemeenschap verbinden aan organisaties die ondersteuning bieden. Iedereen is uitgenodigd (en wordt aangemoedigd) om te praten met betrokken partijen zoals Gemeente Rotterdam, Wmo radar, Stichting Stop Straatintimidatie, Safe@EUR, Voices of All Women en IDEA Center - Erasmus University Rotterdam. Dus kom dinsdag 14 mei langs op Erasmus Plaza tussen 14:00 en 16:00 uur voor een gesprek, en voor gratis stroopwafels en goodiebags.