Student Council for Equity, Diversity & Inclusion (SCEDI)

Gwen de Bruin, Semiha Denktas, Jacqueline Onyenze of IDEA Center with SCEDI (Student Council for Equity, Diversity & Inclusion)

We laten je graag kennismaken met de Student Council for Equity, Diversity & Inclusion (SCEDI) aan onze universiteit. SCEDI is opgericht door het IDEA Center (voorheen D&I Office) om te fungeren als klankbord voor ons en om de behoeften en perspectieven van een diverse groep studenten mee te nemen in D&I beleid en projecten.

Deze studentenraad bestaat uit een diverse groep studenten die het hele jaar door via evenementen proberen te pleiten voor inclusie, rechtvaardigheid en diversiteit. Je hebt onze SCEDI studenten misschien al wel eens aan het werk gezien tijdens Bachelor en Master Open Dagen, op International Women’s Day, tijdens de Eurekaweek en bij veel andere events.

Community Event op 13 april

Op 13 april organiseert SCEDI het Community Event van het IDEA Center in de hal van het Theil gebouw, van 18:00 tot 22:00 uur. Dit evenement brengt studenten en medewerkers van over de hele campus, van alle faculteiten en achtergronden, samen om elkaars cultuur en levensstijl te ervaren en te waarderen. Onder het motto 'Celebrate your Culture' nodigen we alle studenten en medewerkers uit voor een gezellig, feestelijk en inspirerend cultureel festijn, met netwerkmogelijkheden, live muziek, drankjes en hapjes, en meer!

Wil je erbij zijn? Laat het ons weten via deze link.

Een meer inclusieve en rechtvaardige campusgemeenschap

Naast het organiseren van evenementen werkt SCEDI samen met andere studenten- en studieverenigingen en netwerken om inclusie en rechtvaardigheid in de hele campusgemeenschap te bevorderen. SCEDI ondersteunt ook de inspanningen van de universiteit om een meer inclusieve en diverse omgeving te creëren door input en feedback te geven op beleid en programma's met betrekking tot inclusie, rechtvaardigheid en diversiteit.

SCEDI gelooft dat iedereen een rol kan spelen in het creëren van een meer inclusieve en rechtvaardige campusgemeenschap. Wij moedigen studenten en medewerkers aan betrokken te raken bij SCEDI en deel te nemen aan hun evenementen om een gastvrije en respectvolle omgeving voor iedereen te helpen bevorderen.

We zien jullie graag op onze komende evenementen.