Studenten en medewerkers Erasmus School of Economics lopen Marathon Rotterdam voor goed doel

Studenten en medewerkers Erasmus School of Economics lopen

Ruim 100 studenten en medewerkers van Erasmus School of Economics lopen tijdens de Marathon Rotterdam op zondag 14 april aanstaande voor het goede doel 'Playing for Success'. Deze sponsorloop staat in het teken van het 100-jarig bestaan van de Erasmus School of Economics op 8 november 2013.

In samenwerking met Like2Run (organisator van de Marathon Rotterdam) is er op twee onderdelen van het marathonparcours een speciaal Erasmus-klassement opgezet. Hierin kunnen deelnemende individuen en teams de strijd met elkaar aangaan op de 10 kilometerloop of de volledige marathon. Alle lopers leveren een minimale sponsorbijdrage om deel te kunnen nemen.

De opbrengsten van de Erasmus Charity Run komen ten goede aan het initiatief 'Playing for Success'. Deze stichting is een voor Nederland grensverleggend initiatief waarmee Rotterdamse leerlingen in de leeftijd van 9 tot 14 jaar hun prestaties in taal, rekenen en ICT verbeteren. Het gaat om onderpresterende kinderen: 'gewone' leerlingen die minder presteren dan ze kunnen en soms achterblijven op het gemiddelde niveau. Playing for Success draagt structureel bij aan het opheffen van deze leerachterstanden. Daarnaast levert Playing for Success een belangrijke bijdrage aan het zelfvertrouwen én een positiever zelfbeeld van de leerling.

Erasmus School of Economics organiseert vanaf september 2013 doorlopend een breed scala aan activiteiten en evenementen. Het daaraan gekoppelde thema '100 Years of Impact' staat stil bij de impactvolle momenten op de economie en maatschappij van de afgelopen honderd jaar. Het vergroten van de synergie tussen universiteit, bedrijfsleven en overheid speelt daarin een belangrijke rol. Tijdens het eeuwfeest wordt de stad door Erasmus School of Economics dan ook nadrukkelijk betrokken door middel van conferenties en ondernemersbijeenkomsten. Rotterdamse partners nodigen wij uit om dit bestaansrecht met ons mee te vieren.

Voor meer informatie neem contact op met:

Jan-Willem Glaubitz - Coordinator Marketing & Communications Centennial
Erasmus School of Economics