Studenten Erasmus School of Economics over hoorzitting ABN-Amro

Studenten Erasmus School of Economics over hoorzitting ABN

De Tweede Kamer hield dinsdag 7 april 2015 een hoorzitting over beloningen in de financiële sector. Aanleiding is de ophef die is ontstaan na de salarisverhogingen bij de ABN Amro-top. De beursgang van de bank werd onlangs uitgesteld, omdat er rumoer ontstond. Bankbestuurders kregen namelijk 100.000 euro extra uitgekeerd. In het televisieprogramma Pauw wordt teruggeblikt met o.a. Thomas van Gorkom en Louis ten Hacken, studenten aan Erasmus School of Economics.

‘Bedrijven opereren naar een marktconforme betaling voor diensten die geleverd worden in de top van het bedrijfsleven. Daar is weinig begrip voor binnen de politieke sector.’ Aldus van Gorkom.

Klik hier om het volledige fragment te bekijken bij NPO Pauw, d.d. 7 april 2015.