Studenten Sebastiaan Snijders en Fernando Lasso winnen publieksprijs voor beste onderzoekspaper

Studenten Sebastiaan Snijders en Fernando Lasso winnen

Tijdens de Student Research Conference (SRC) op de Radboud Universiteit Nijmegen hebben econometriestudenten Sebastiaan Snijders en Fernando Lasso namens Erasmus School of Economics de publieksprijs gewonnen voor hun onderzoekspaper over de voorspellende kracht van Google Search data op het werkloosheidspercentage in Brazilië. Snijders en Lasso schreven hun paper initieel voor de Bachelor Honours Class van Erasmus School of Economics onder supervisie van Decaan Prof. Philip Hans Franses.

Het bestuur van de SRC had de paper geselecteerd voor een van de acht workshop presentaties tijdens de conferentie. Op 30 november 2016, tijdens de prijzenceremonie, mocht het publiek na een twee minuten durende pitch van alle deelnemers stemmen voor de sociaal meest relevante paper. Met 39% van de stemmen wonnen Sebastiaan en Fernando net van de twee andere hoogst gewaardeerde papers, die gingen over de gender gap in Nederland en het sociale taboe op schizofrenie. Daarmee brachten ze de publieksprijs mee naar huis.

Over de Student Research Conference

De SRC wordt jaarlijks georganiseerd en geeft studenten van Nederlandse en Vlaamse universiteiten van alle disciplines de mogelijkheid om hun onderzoek te presenteren tijdens een academische conferentie. De SRC is speciaal bedoeld voor bachelor studenten. Het initiatief voor SRC komt van de Associatie van Nederlandse universiteiten, University College Roosevelt en de Universiteit van Maastricht.