Succesvolle editie van internationale conferentie Operations Research

Succesvolle editie van internationale conferentie Operations

Van 3 tot en met 6 september 2013 vond in het World Trade Center in Rotterdam de  internationale conferentie Operations Research (OR 2013) plaats. De conferentie, één van de grootste op het gebied van de besliskunde met circa 500 deelnemers tijdens deze editie, komt voort uit de jaarlijkse bijeenkomst van de German Operations Research Society (GOR) en wordt steeds vaker buiten Duitsland georganiseerd door een zusterorganisatie van de GOR.

Het thema van OR 2013 was “Impact on People, Business and Society” waarmee het belang van de besliskunde als toegepaste wetenschap benadrukt wordt. Met Alexander Rinnooy Kan en Steve Sashihara, bekend om zijn boek The Optimization Edge, had de conferentie twee gerenommeerde sprekers die perfect het thema wisten neer te zetten. Ook werden er twee nieuwe awards opgedragen aan het thema: de ‘Young participant with most academic impact’ award en de Young participant with most practical impact’ award.

Internationaal neemt Nederland binnen de besliskunde een vooraanstaande positie in, zowel in het academisch onderzoek als bij succesvolle innovatieve toepassingen. Niet voor niets weten Nederlandse besliskundigen geregeld prestigieuze internationale prijzen te winnen. Mede in het licht van het honderdjarig bestaan van Erasmus School of Economics bood OR 2013 een uitstekende gelegenheid om deze prestaties nog eens over het internationale voetlicht te brengen.

Het bestuursteam van Erasmus School of Economics bedankt alle (wetenschappelijke) medewerkers die hebben bijgedragen aan het succes van deze conferentie, in het bijzonder dr. Dennis Huisman en prof.dr. Albert Wagelmans voor hun organisatorische inspanningen.

Klik hier voor een artikel over het congres op de website van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Klik hier voor de fotogalerij van OR2013.