Symposium strafrecht een groot succes!

Op dinsdag 31 mei vond het symposium ‘Professioneel omgaan met mediagevoelige strafzaken’ plaats, georganiseerd door het Wichmann Dispuut in samenwerking met de Master Strafrecht.

Tijdens het symposium deelden alumni, die beroepshalve bij mediagevoelige zaken zoals die van Robert M. of Badr Hari betrokken zijn geweest, hun ervaringen. Persofficier van justitie Wouter Bos, officier van justitie Maaike van Kampen en Regiomanager Reclassering Rotterdam-Den Haag Soraya Beumer gaven inzicht wat het voor een professional betekent om dit soort zaken te moeten behandelen. Hierbij werd enthousiast met de zaal gediscussieerd welke vragen en dilemma’s daarbij spelen. Aansluitend aan het symposium vond een borrel plaats, waar druk werd genetwerkt tussen de studenten en de aanwezige alumni. De tweede editie van het symposium strafrecht was daarmee zeer geslaagd en is bovendien inmiddels een jaarlijks terugkerende traditie geworden. Het volgende symposium voor alle strafrecht geïnteresseerden staat namelijk gepland op 16 maart 2017.