Taarten voor 100-jarige Rotterdammers

De Erasmus Universiteit Rotterdam zet komende week alle 62 Rotterdammers in het zonnetje die, net als de universiteit, in 2013 100 jaar oud zijn of worden. Studenten van de Erasmus Universiteit verrassen hen met een verjaardagstaart. De eerste werd vandaag bezorgd bij mevrouw Bosman-Slings door collegevoorzitter Pauline van der Meer Mohr en wethouder Korrie Louwes (hoger onderwijs).

De Erasmus Universiteit Rotterdam viert dit jaar haar honderdste verjaardag. Op 8 november 1913 werd de Nederlandsche Handels-Hoogeschool opgericht, de oudste rechtsvoorganger van de Erasmus Universiteit. Ter gelegenheid van die viering krijgen alle Rotterdammers die in 2013 ook 100 jaar worden (of al zijn) een verjaardagstaart, onder het motto ‘100-jarige Erasmus Universiteit feliciteert 100-jarige Rotterdammers’. Op deze manier wil de universiteit de band met Rotterdam benadrukken.

Erasmus4Rotterdam
De eerste van 62 taarten werd vandaag in Rotterdam-Hillegersberg uitgereikt aan mevrouw Bosman-Slings door Pauline van der Meer Mohr, voorzitter van het College van Bestuur, en wethouder Korrie Louwes (hoger onderwijs). Recent, op maandag 28 oktober, vierde mevrouw Bosman haar honderdste verjaardag.

De taarten worden uitgedeeld door studenten van Erasmus4Rotterdam. Met dit project geeft de Erasmus Universiteit een cadeau aan de Rotterdamse samenleving. Studenten en medewerkers zetten zich op vrijwillige basis in om een maatschappelijk initiatief uit te voeren.

• Klik hier voor het originele bericht op de website van de Erasmus Universiteit Rotterdam.