Talent centraal bij rectoraatsoverdracht

‘Making the Most of Talent’: dat is het thema van de rectoraatsoverdracht op vrijdag 15 juni 2018. Op die dag draagt prof.dr. Huibert Pols het ambt van rector magnificus van de Erasmus Universiteit Rotterdam over aan prof.dr. Rutger Engels.

Een universiteit is een unieke verzamelplaats van talent. Maar hoe haal je als universiteit het beste uit al dat talent? Hoe kunnen we onze getalenteerde studenten en onderzoekers faciliteren?

Op dat thema gaan zowel scheidend rector magnificus prof.dr. Pols als nieuwe rector prof.dr. Engels in. Verder delen de gastsprekers dr. Payal Arora (ESHCC) en prof.dr. Liesbeth van Rossum (Erasmus MC) hun eigen visie op het stimuleren, ontwikkelen en benutten van talent. Collegevoorzitter Kristel Baele verzorgt de opening van de academische plechtigheid.

Als afscheidscadeau heeft de Erasmus Universiteit het Huibert A.P. Pols Talent Fund ingesteld, dat talentvolle studenten en jonge onderzoekers een steuntje in de rug geeft.

Rector
Prof.dr. Pols treedt terug in verband met zijn pensionering. Hij is sinds 8 november 2013 rector magnificus van de Erasmus Universiteit. Zijn opvolger prof.dr. Rutger Engels is nu nog voorzitter van de Raad van Bestuur van het Trimbos-instituut en faculteitshoogleraar aan de faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit Utrecht.

Engels, die op 1 mei begint, is benoemd voor een periode van vier jaar. Hij wordt ook hoogleraar in Rotterdam, verbonden aan de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB).

Het programma van de rectoraatsoverdracht begint om 15.30 uur (svp plaats nemen vóór 15.15 uur). Meer informatie en aanmelden: www.eur.nl/rectoraatsoverdracht.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 4081216 of E press@eur.nl