Tentamens in Ahoy voor ruim tweeduizend studenten van Erasmus School of Economics

Erasmus School of Economics organiseerde voor het eerst sinds de lockdown offline tentamens voor ruim tweeduizend studenten. Door de beperkte ruimte op campus werd daarvoor Ahoy afgehuurd. Zo konden alle studenten op anderhalve meter afstand zitten. In één zaal zaten zo’n 1300 studenten.

Decaan Patrick Groenen was ook aanwezig. Hij vindt het mooi om zo veel studenten weer in het echt te zien. Volgens de organisatoren was het een logistieke uitdaging, maar studenten kunnen door de grote ruimtes in Ahoy veilig hun tentamens maken. ‘Voor docenten vergen online en offline tentamens een vergelijkbare inspanning. Maar voor studenten is het een andere zaak. Bij online tentamens moeten ze ervoor zorgen dat hun computer en internetverbinding op orde zijn. En dat levert extra stress op’, zegt Groenen in een interview met Erasmus Magazine.

Lees meer over de offline tentamens in Ahoy in Erasmus Magazine, of lees het artikel van RTV Rijnmond, 21 juni 2021.

Of download het artikel van Algemeen Dagblad, 22 juni 2021, hierboven.