Tentoonstelling: De EUR Collectie Verrijkt

Vanaf heden is de tentoonstelling ‘De EUR collectie verrijkt’ te zien in de Erasmus Gallery, in de gang van het A-gebouw naar het C-gebouw. Er is werk te zien van de Nederlandse kunstenaars: Co Westerik, Hannes Postma, Dick Cassée, Henk Visch, Hans Andringa en Lucebert. De werken die de Erasmus Universiteit van hen in de collectie heeft, zijn hier samengebracht met werken van deze kunstenaars die recentelijk aan de universiteit zijn geschonken.

Door de schenking is het aantal werken in de collectie van deze kunstenaars aanzienlijk toegenomen, en kan er een goed beeld van hun oeuvre worden geschetst. De werken stammen uit verschillende fases van hun carrière, en door ze nu bij elkaar te tonen ontstaat een mooi inzicht in hun ontwikkeling als kunstenaar.

‘De EUR collectie verrijkt’ is te zien tot medio oktober.