Terugblik op het lustrumjaar

De Erasmus Universiteit Rotterdam blikt terug op een veelbewogen 21ste lustrumjaar, gevierd tijdens het academisch jaar 2018 - 2019. Het thema ‘Science Meets City’ was aanleiding tot tal van spannende ontmoetingen tussen wetenschap en stad voor alle doelgroepen van de universiteit, van studenten en medewerkers tot alumni en scholieren. Het thema leende zich voor samenwerkingen met de Gemeente Rotterdam en culturele organisaties, zoals Arminius, CBK, Codarts en de Willem de Kooning Academie.

Enkele hoogtepunten in het lustrumjaar waren de Opening Academisch Jaar, het Heart Beat Festival, het publieksevent Science Hotel / Science Open, de kindercolleges van het Wetenschapsknooppunt en natuurlijk de Dies, de dag waarop de EUR 105 jaar werd. In co-creatie met de faculteiten, studie- en studentenverenigingen zijn nog veel meer boeiende programmaonderdelen tot stand gekomen. Klik hier voor we een overzicht op de web-pagina.

Op 1 september opent nog een fototentoonstelling rond het bevolkingsonderzoek Generation R in de Kunsthal. Tijdens de Opening Academisch Jaar 2019 – 2020 sluiten we het lustrumjaar officieel af. Het Rotterdamse tijdschrift REALmag blikt nog voor de zomervakantie alvast terug in een lekker lang artikel met veel foto’s. Voor geïnteresseerden is exemplaar van dit nummer op te halen in de tijdschrift bakken in de C-hal en bij de receptie van de Medische Bibliotheek in Erasmus MC. De online versie kun je hieronder downloaden.