Tijd voor een Grieks referendum over de euro

De Griekse regering blijft onverminderd populair bij de kiezers. Maar die sluizen intussen wel massaal hun spaargeld weg. De Grieken moeten zich maar eens uitspreken, of ze hun leiders echt vertrouwen. Ivo Arnold, hoogleraar monetaire economie aan Erasmus School of Economics, geeft zijn mening in het Nederlands Dagblad, d.d. 16 juni 2015.

‘Tsipras en zijn communistische consorten zijn vooral geïnteresseerd in schuldreductie en het in stand houden van een omvangrijke publieke sector. Zij lijken niet te beseffen dat in Europa de landen zelf verantwoordelijk zijn voor het genereren van welvaart voor hun burgers en niet blijvend een beroep kunnen doen op Europese solidariteit.’ Aldus Arnold.

Zie hieronder het volledige artikel te lezen in het Nederlands Dagblad, d.d. 16 juni 2015.