Tinbergen Institute Econometrics Lectures verwelkomt Mark Watson

Tinbergen Institute Econometrics Lectures verwelkomt Mark

De gerenommeerde Tinbergen Institute Econometrics Lectures 2013 zullen van 22 tot 25 mei in het teken staan van de lezing van prof.dr. Mark Watson (Princeton University) met als titel “Inference about low-frequency characteristics of economic time series”. De Tinbergen Institute Econometrics Lectures zijn een samenwerkingsproject tussen Princeton University Press en het Econometrisch Instituut en staan onder toezicht van de econometristen prof. dr. Herman van Dijk en prof.dr. Philip Hans Franses van Erasmus School of Economics.

Voor elke reeks worden internationaal gerenommeerde wetenschappers in de toegepaste econometrie uitgenodigd. In 2003 was Nobelprijswinnaar Robert Engle te gast als spreker tijdens de Tinbergen Institute Econometrics Lectures. Ook Nobelprijswinnaar van 2011 Thomas Sargent mocht in de afgelopen jaren worden verwelkomd. Ieder jaar publiceert Princeton University Press deze lectures.