Traditionele Chinese theeceremonie tijdens viering Chinees nieuwjaar

Traditionele Chinese theeceremonie tijdens viering Chinees

Op donderdag 26 januari vindt op de Erasmus Universiteit Rotterdam de viering van het Chinees Nieuwjaar plaats. Dat gebeurt onder andere met een Chinese theeceremonie workshop. De workshop is onderdeel van de 13e editie van ‘China in Focus’ van de Chinese Student Association (CSA).

Tijdens de workshop krijgen de deelnemers les in thee zetten op de klassieke manier en volgen ze een authentieke Chinese theeceremonie. De workshop is onderdeel van de 13e editie van China in Focus, het jaarlijkse culturele en zakelijk evenement van de Chinese Student Association (CSA) van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Tijdens China in Focus 2017 - The Future of China gaat het over de leiderschapsrol van China en de toekomst van het land, huidige trends in het zakenleven en de samenleving in China. Er zijn lezingen, workshops en netwerk bijeenkomsten en Nederlandse en Chinese bedrijven zoals Rabobank, Port of Rotterdam, Huawei en Cathay Pacific geven acte de presence.

Balkenende en Ruben Terlou
Oud-premier en EUR-hoogleraar Balkenende opent op maandag 24 januari de 13e editie van China in Focus. Journalist en fotograaf Ruben Terlou spreekt daarna op deze openingsdag van het evenement. Terlou reisde door China en maakte daarover de bijzondere documentaire 'Langs de oevers van de Yangtze’, uitgezonden door de VPRO.

Alle informatie over het event hier

Check ook het interview met Shangwei Wu over Chinees nieuwjaar.