Tweehonderdste promotie bij het ISS in Den Haag

ISS gebouw aan de andere kant van de gracht

Op donderdag 7 november is een bijzonder jubileum bij het International Institute of Social Studies (ISS) in Den Haag: voor de tweehonderdste keer promoveert er iemand en ontvangt zij haar doctorstitel. Ter gelegenheid hiervan verschijnt de publicatie ‘200 PhD Graduates at ISS’.

De eerste promotie aan het ISS vond plaats in 1986. De kandidaat voor de tweehonderdste promotie aanstaande donderdag is Sara Vigil Diaz-Telenti. Zij richt haar onderzoek op thema’s als landroof en migratie en vergelijkt daarbij de situatie in Senegal en Cambodja.

200 phd graduates at ISS

200 PhD Graduates at ISS

Het eerste exemplaar van de publicatie ‘200 PhD Graduates at ISS’ wordt donderdag uitgereikt aan Saskia Bruines, de Haagse wethouder van Onderwijs en Economie, door professor Inge Hutter, rector van het ISS.

Over het International Institute of Social Studies (ISS)

Het ISS is een internationaal onderzoeks- en onderwijsinstituut op het gebied van ontwikkelingsstudies. Het ISS is gevestigd in Den Haag en is onderdeel van Erasmus Universiteit Rotterdam. Jaarlijks studeren er zo’n 300 tot 400 studenten aan het masterprogramma van het ISS, voornamelijk uit ontwikkelingslanden. Opvallend is dat ook de promotiekandidaten van het ISS afkomstig zijn uit de hele wereld.