University Keulen en RSM starten Executive MBA-programma in Keulen

University Keulen en RSM starten Executive MBA-programma in

Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en de Universiteit van Keulen hebben een nieuw, internationaal studieprogramma voor managers ontwikkeld. Het nieuwe Cologne-Rotterdam EMBA-programma (CR-EMBA) is gebaseerd op het Executive MBA-programma van RSM. Het programma werd onlangs officieel gelanceerd in Keulen.

Basis voor het nieuwe, 24 maanden durende parttime Executive MBA-programma is het Executive MBA-programma van RSM. Het Cologne-Rotterdam EMBA-programma bereidt leiders uit diverse bedrijven en bedrijfstakken voor op de uitdagingen en verantwoordelijkheden die ze als leidinggevenden in plaatselijke en internationale bedrijfsomgevingen kunnen tegenkomen. Het programma is zo samengesteld dat er om het weekend les wordt gegeven; daardoor is het te combineren met het drukke leven van executives en kan het worden ingepast in hun dagelijkse werkzaamheden.

Het programma is zeer selectief, waardoor deelnemende studenten onderdeel worden van een netwerk van wereldwijd georiënteerde managers. Het meest recente wetenschappelijk onderzoek wordt zo gepresenteerd dat het direct in de praktijk van het bedrijfsleven kan worden toegepast. Het Engelstalige Cologne-Rotterdam Executive MBA-programma gaat in september 2016 van start.

Ervaring

Volgens prof.dr. Steef van de Velde, decaan van RSM, is het gezamenlijke Executive MBA-programma gebaseerd op de jarenlange ervaring van RSM op het gebied van kwalitatief hoogstaand managementonderwijs. “Wij brengen deze kennis nu ook naar Keulen. Onze relatie bouwt voort op de sterke punten van beide instellingen en locaties en brengt managementonderwijs van wereldklasse naar het Rijn-Roergebied en komt zo dus binnen handbereik van managers uit de regio.”

Meer informatie over het programma, het curriculum, de docenten is te vinden op www.cremba.uni-koeln.de.

Voor nadere informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Marianne Schouten, Media & Public Relations Manager voor RSM op +31 10 408 2877 of per e-mail op mschouten@rsm.nl of met Aurélie Civel voor UCES, op +49 221 470 7970 of per e-mail op aurelie.civel@uni-koeln.de.