Van der Lecq & Steenbeek over de spanning tussen overheid en solidariteit

Van der Lecq & Steenbeek over de spanning tussen overheid en

Fieke van der Lecq, AGP-hoogleraar Pensioenmarkten aan Erasmus School of Economics en Onno Steenbeek, hoogleraar risicobeheer van de pensioenfondsen aan Erasmus School of Economics, vertellen in een artikel van het Magazine Pensioenbeelden (editie mei 2013) over de creatie van hun in 2006 gepubliceerde boek ‘De kosten en baten van collectieve pensioensystemen’.

Het boek kwam er, in een Nederlandse én internationale editie, en kreeg veel publiciteit. Nog steeds wordt het met grote regelmaat aangehaald in binnen- en buitenland. ‘Het heeft onze verdere wetenschappelijke carrière bepaald’, aldus Van der Lecq en Steenbeek.

Magazine Pensioenbeelden is een uitgave van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) en wordt verstuurd aan stakeholders (onder andere toezichthouders, collega-fondsen en uitvoeringsorganisaties).

• Klik hier voor het artikel van Van der Lecq en Steenbeek in het Magazine Pensioenbeelden editie mei 2013