Veel media-aandacht voor persbericht van ESE

Er is veel media-aandacht geweest voor het persbericht 'Nederlandse economie lijkt zich in het najaar te herstellen'. De Nederlandse economie herstelt zich in oktober van dit jaar, na een tweede kwartaal dat nog negatief verloopt. Dat verwachten de Rotterdamse onderzoekers van Erasmus School of Economics (ESE), prof.dr. Philip Hans Franses en prof.dr. Bert de Groot, samenstellers van de Econometric Institute Current Indicator of the Economy (EICIE). Onder andere Dagblad Trouw, BNR Nieuwsradio, 101TV en NUzakelijk.nl besteedden aandacht aan dit nieuws.

Er is veel aandacht voor de groeipercentages. Zo zou volgens de EICIE de economie met een procent groeien in het derde kwartaal ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. In het vierde kwartaal wordt een groei met 0,6 procent verwacht.

• Klik hier voor het krantenbericht in Dagblad Trouw
  • Klik hier voor het interview met Philip Hans Franses op BNR Nieuwsradio
  • Klik hier voor het interview met Philip Hans Franses bij BNN University van 101TV
  • Klik hier voor het artikel op NUzakelijk.nl