Vier Fulbrightbeurzen voor getalenteerde EUR-onderzoekers en student

Fulbrightbeurzen voor getalenteerde EUR-onderzoekers en student
George Deswijzen

Maar liefst drie promovendi en een masterstudent verbonden aan Erasmus Universiteit Rotterdam kregen dit jaar een prestigieuze Fulbrightbeurs. Hiermee kunnen zij komend academisch jaar een periode aan een universiteit in de Verenigde Staten onderzoek doen of studeren.

De bursalen

Terri van der Zwan promoveert aan Erasmus School of Economics en gaat dit najaar naar de University of California in San Diego om econometrisch onderzoek te doen naar nieuwe methodologieën voor het combineren van data op verschilende frequenties. Van der Zwan is erg blij: “Deze beurs geeft me de kans om in de Verenigde Staten onderzoek te doen tussen topwetenschappers.”

Fleur Helmink, promovenda aan het Erasmus MC, zal aan de University of Michigan onderzoek doen naar emotie en gedrag bij kinderen van ouders met een bipolaire stoornis. Isabel Schuurmans, die eveneens aan het Erasmus MC promoveert, gaat aan Harvard University verder met haar epigenetische onderzoek naar de invloed van vroege stress op de verdere ontwikkeling.

Anna Hartendorp, recent afgestudeerd aan het EUR-masterprogramma Health Economics, Policy and Law, zal een Master of Science in Public Health in Health Systems aan John Hopkins University volgen.

Vier Fulbrightbeurzen voor getalenteerde EUR-onderzoekers en student
George Deswijzen

Ceremonie met minister Robbert Dijkgraaf

Fulbrightbeurzen worden toegekend aan talentvolle Nederlandse en Amerikaanse studenten, onderzoekers en docenten die een periode van studie, onderwijs of onderzoek in elkaars land willen doorbrengen.

De beurzen werden uitgereikt op het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Den Haag. Tijdens een feestelijke awardceremonie met vertegenwoordigers van de Nederlandse en Amerikaanse overheid, Fulbright-bestuursleden, -staf en -alumni, sprak minister van Onderwijs Robbert Dijkgraaf de bursalen toe vanuit zijn eigen ervaringen in de Verenigde Staten.

Alles over het Fulbright center: https://www.eur.nl/fulbright-center