Voorkom fiscale ontdekkingsreizen

Doet of wilt u internationaal zakendoen? Dan krijgt u met diverse fiscale uitdagingen te maken. U wilt uw kansen optimaal benutten, maar hoe doet u dat? In Globe Magazine – het maandelijkse tijdschrift van Fenedex – vertelt Dick van Sprundel, wetenschappelijk medewerker/promovendus en verbonden aan Erasmus School of Economics en werkzaam als International Tax Partner bij Mazars Paardekooper Hoffman N.V., over enkele fiscale aspecten van internationaal zakendoen.

“De grote hoeveelheid belastingverdragen die Nederland heeft gesloten dragen verder bij aan een vermindering van de buitenlandse bronbelasting waardoor de juridische dubbele be­lasting wordt tegengaan. Door de toegenomen transparantie zal het vol­ledig achterwege blijven van winstbelasting lastiger worden. Echter, belastingplanning blijft nog steeds geoorloofd. Deze dient wel op economische relevantie en aan haar houdbaarheid (op langere termijn) te worden getoetst; maak hier geen ontdekkings­reis van!” Aldus van Sprundel.

Zie hieronder het artikel te lezen in Globe Magazine van Fenedex, februari nummer 2015.