VSNU publiceert e-zine ‘Universiteiten in coronatijd’

Op maandag 31 augustus overhandigde VSNU-voorzitter Pieter Duisenberg aan minister Van Engelshoven van OCW het e-zine ‘Universiteiten in coronatijd’. Daarin staat een greep van alle corona-gerelateerd onderzoek en initiatieven van Nederlandse universiteiten.

Inzet universiteiten in coronatijd

Studenten en wetenschappers zetten zich op uiteenlopende manieren in om vindingrijke oplossingen te bieden aan de samenleving. Van risicofactoren voor de gezondheid tot privacyvraagstukken, van de psychologische impact van een lockdown tot de ontwikkeling van beademingsmachines: over de hele breedte wordt er op de universiteiten gewerkt aan de impact van het coronavirus. Het e-zine bundelt deze initiatieven en biedt doorkijkjes naar meer gedetailleerde informatie over de initiatieven en onderzoeken die in samenwerking met Nederlandse, Europese en internationale bedrijven en partners worden gerealiseerd.

Lees meer op de website van VSNU.