Week van het Economieonderwijs

Van 12 tot en met 16 december vindt er een serie evenementen plaats voor scholieren, studenten, docenten en academici over onderwijs in de economische vakken op alle niveaus. Tal van activiteiten worden in het land door Economisch Statistische Berichten georganiseerd, met steun van de economische faculteiten van de Nederlandse Universiteiten onder de noemer de Week van het Economieonderwijs. Kernvraag van de week is hoe het economieonderwijs naar een hoger niveau gebracht kan worden?

Economieolympiade

Campus Woudestein staat op vrijdag 16 december a.s. in het teken van de Economieolympiade, georganiseerd door studievereniging Aeclipse. Ambitieuze studenten uit het hele land nemen deel aan deze eerste National Economics Olympiad (NEO) 2016-2017. Bachelor-3 en masterstudenten (bedrijfs)economie en econometrie gaan de strijd aan in teams van drie studenten. Het doel van de NEO is om een platform te creëren voor talentvolle, academische studenten en hun een kans te bieden om hun talent te laten zien. Participerende studenten ontvangen een certificaat van deelname, getekend door Philip Hans Franses, decaan van Erasmus School of Economics.

De Week van het Economieonderwijs zal feestelijk worden afgesloten in de Forumzaal. Coen Teulings, Arnoud Boot en Eric van Damme zullen onder leiding van Esther-Mirjam Sent in debat gaan over de toekomst van het economieonderwijs. Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, zal vervolgens de KVS-preadviezen over het Economieonderwijs in ontvangst nemen.

Voor meer informatie over de Week van het Economieonderwijs, zie: www.esb.nu/onderwijs.

Voor het programma van de feestelijke afsluiting klikt u hier.