Wetenschapsklasjes voor vwo-scholieren weer van start

Wetenschapsknooppunt Voortgezet onderwijs
?

Waar moet je allemaal rekening mee houden bij het opzetten en runnen van een onderneming? Dat komen leerlingen van VWO 3 donderdag 1 november aan de weet tijdens het Erasmus Discovery Programme over ondernemen. Twee weken later gaan scholieren tijdens het Erasmus Science Programme aan de slag met ‘Ons brein en de vrije wil’.

Voor vwo-leerlingen biedt het Wetenschapsknooppunt EUR het Erasmus Discovery Programme en het Erasmus Science Programme.
In een dagdeel maken de leerlingen, aan de hand van een openingscollege en diverse opdrachten, kennis met de universiteit en enige wetenschappelijke perspectieven. De thema’s zijn: “Ondernemerschap” en “Waarom is iedereen anders?”.

Doel is dat leerlingen zich bewuster worden van de relatie tussen profiel, studiekeuze en mogelijke beroepsvraagstukken. Bij het Science Programme over het brein krijgen de scholieren vakinhoudelijke minicolleges vanuit neurowetenschappen, filosofie en psychologie. Ook gaan ze aan de slag in workshops onder leiding van studenten. Een quiz test na afloop wat de leerlingen hebben opgeschoten.

Wetenschap in de klas

De programma’s worden aangeboden door Wetenschapsknooppunt Erasmus Universiteit, dat wetenschap brengt naar het basis en voortgezet onderwijs

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl