Wethouder Bonte lanceert de eerste klimaatdeal van de Klimaattafel Consumptie met EUR studenten

Arno Bonte opent Erasmus Sustainability Hub

Op woensdag 16 oktober viert de Erasmus Sustainability Hub het éénjarige bestaan van de fysieke hub en lanceert wethouder Arno Bonte de eerste klimaatdeal van de Klimaattafel Consumptie.

In deze deal worden op de campus voedselpakketten met verse groenten en fruit aangeboden aan studenten, in samenwerking met Zero Foodwaste Rotterdam. In ruil voor dit voedselpakket besteden studenten maandelijks drie vrijwilligersuren bij Stichting Zero Foodwaste Rotterdam. Voedselverspilling in de stad wordt zo tegengegaan en een grote groep studenten is actief betrokken bij dit thema.

Samen klimaatambities Rotterdam realiseren
Een jaar geleden opende de Rotterdamse wethouder Arno Bonte de fysieke ruimte van de Erasmus Sustainability Hub. Dat was ook de start van een mooie samenwerking tussen studenten en de Gemeente Rotterdam. De wethouder heeft studenten van de Erasmus Sustainability Hub de mogelijkheid gegeven om de klimaattafel Consumptie te leiden en zo met de andere klimaattafels het Rotterdamse Klimaatakkoord op te stellen. Op deze manier dragen studenten bij aan het reduceren van de CO²-uitstoot in Rotterdam en aan de toekomstige klimaatambities van de stad. De Gemeente Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en Erasmus Sustainability Hubwillen in de toekomst hun samenwerking versterken om de klimaatambities in de stad te realiseren.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl.

Meer nieuws ontvangen? Schrijf je in voor de Erasmus Nieuwsbrief.