Why countries that fight to host the World Cup are wasting their time

Why countries that fight to host the World Cup are wasting

Na het recente nieuws over de FIFA is het onderzoek van dr. Thomas Peeters, als universitair docent verbonden aan de capaciteitsgroep Toegepaste Economie van Erasmus School of Economics, veel in het nieuws. Samen met twee andere wetenschappers publiceerde hij vorig jaar een paper over het effect van de World Cup op de Zuid-Afrikaanse economie.

De onderzoekers concludeerden dat de toename van het toerisme in Zuid-Afrika niet opwoog tegen de kosten van de bouw van de toernooistadions. ‘Het recht van toekenning om een dergelijk toernooi te mogen organiseren, is echt geen zegen; deelnemen aan dit omkopingsspel is daarom een nog grotere verspilling dan het normaal gesproken al is’. Aldus Peeters.

Klik hier om het volledige bericht te lezen in The Washington Post, 2 juni 2015.