Wie meer verkoopt, verdient ook meer

Wie meer verkoopt, verdient ook meer

Een weekendje Barcelona, twee bioscoopbonnen, een studiebeurs of 'gewoon' meer loon. Winkels en andere bedrijven werken steeds vaker met extraatjes voor het personeel, boven op hun loon. Willem Verbeke, hoogleraar Sales en Account Management aan Erasmus School of Economics, ziet duidelijk een trend, overwaaiend uit de VS.

‘Extraatjes zijn een goed middel om verkopers te motiveren. Je prikkelt ze om beter te presteren. Ik zou het bedrijven zeker aanraden. Mensen denken bij een beloning direct aan geld, maar het kan ook via promotie, een mooiere kantine of een betere werkplek.’ Aldus Verbeke. 

Meer informatie

Klik hier om het volledige artikel te lezen op NOS.nl, d.d. 26 september 2016.
Klik hier om het volledige artikel te lezen op NU.nl, d.d. 26 september 2016.
Klik hier om het volledige artikel te lezen op NRC.nl, d.d. 30 september 2016.