Winnaars Top Support Awards bekend

Kevin van der Poel and the webteam of ESSB

Kevin van der Poel, projectleider ‘Voorbereidend Jaar Erasmus’, en het webteam van Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB) zijn de winnaars van de Top Support Awards 2018. Deze prijzen voor topondersteuners worden uitgereikt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op dinsdag 8 januari 2019.

De EUR Top Support Award is een prijs om topondersteuners te belonen voor hun werk voor onderzoek en onderwijs op de Erasmus Universiteit.

Top Support Award Individueel

Winnaar van de Top Support Award Individueel is Kevin van der Poel, projectleider ‘Voorbereidend Jaar Erasmus’ binnen de afdeling Education & Student Affairs. Dit jaar is bedoeld om vluchtingstudenten voor te bereiden op een studie in Nederland. In 2018 werd daarover nog een driejarig convenant met Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF afgesloten.

De jury spreekt lovende woorden over de prestaties van Van der Poel: “Hij dient als voorbeeld voor andere collega’s. Niet alleen heeft hij een groot project succesvol en binnen korte termijn gerealiseerd, het is ook nog eens gericht op een maatschappelijk relevant thema, een goed voorbeeld van ‘societal impact’. De wijze waarop hij dit heeft gedaan kenmerkt zich door enthousiasme en kundigheid. Hij heeft ook op zeer constructieve wijze actief verbinding gezocht tussen verschillende organisatieonderdelen en met externe partners, zoals UAF en de gemeente Rotterdam.”

Van der Poel wint een eervolle vermelding en een geldbedrag van 1000 euro.

Topondersteuners belonen voor hun werk voor onderzoek en onderwijs

Top Support Award team

De teamprijs is door de jury toegekend aan het webteam (het toekomstige ‘Learning Innovation Support Team’) van ESSB. Dit team is verantwoordelijk voor de processen binnen de digitale leeromgeving van studenten, voor de opnames van colleges en ondersteuning bij gebruik van digitale tools. Aanvullend is dit team verantwoordelijk geweest voor de overgang van x-web naar de nieuwe digitale leeromgeving Canvas; een enorme operatie, die ontzettend veel tijd en moeite heeft gekost, maar toch soepel is opgeleverd.

De jury is zeer te spreken over de inzet van het webteam binnen en buiten de faculteit: “Als team zijn ze een voorbeeld wat de EUR onder ‘samenwerken’ verstaat. Collega’s spreken grote complimenten uit. Het team wordt omschreven als behulpzaam, snel, proactief, meedenkend en zelfs nog met een dosis humor en vriendelijkheid. Ook de verbinding met andere organisatieonderdelen wordt zeer op prijs gesteld.”

Het webteam wint een eervolle vermelding en een geldbedrag van 1500 euro.

Over de Top Support Awards

De Top Support Awards worden sinds 2014 uitgereikt. De voordrachten zijn beoordeeld door een jury met daarin Roelien Ritsma van Eck en Eddy Hus (College van Bestuur), prof.dr. Hub Zwart (decaan ESPhil), Aleid Barmentlo (voorzitter Universiteitsraad) en Noor Lourens (HR). Criteria zijn de geleverde uitzonderlijke prestatie, het optreden als ambassadeur van het motto “topondersteuning voor een topuniversiteit” en de wijze waarop er inhoud is gegeven aan de collectieve kernwaarden voor EUR-ondersteuners: samenwerken, resultaatgericht en klant betrokken.