Yuri Peers en Michiel Slag winnen Innovation Challenge 2015

Yuri Peers en Michiel Slag, respectievelijk docent en student aan Erasmus School of Economics hebben de Innovation Challenge 2015 gewonnen. Tijdens de jaarlijkse Innovation Challenge worden studenten en docenten uitgedaagd een voorstel in te dienen waarmee zij met innovatieve ICT-toepassingen het onderwijs willen verbeteren.

De inzending waarmee Yuri en Michiel gewonnen hebben betreft het gebruik van Mass-customized learning om bij grootschalige colleges de student centraal te stellen in het eigen leerproces. Met een digitaal boek en webcasts kunnen studenten zelf hun leerproces vormgeven. Dankzij deze onderwijsvorm kunnen ook grootschalige colleges profiteren van onderwijs op maat.

Bij Mass-customized learning worden het reguliere boek en de grootschalige colleges vervangen door een digitaal boek. Hierin wordt wekelijks de nieuwe leerstof beschikbaar gesteld en verduidelijkt met korte webcasts, waarmee de student in het eigen tempo en intensiteit kennis op doet. Het verwerken van deze stof wordt in groepsopdrachten gedaan, waarbij studenten wekelijks online feedback krijgen op hun voortgang.

Over Yuri Peers

Yuri Peers is universitair docent en coördinator van het vak Marketing, een van de hoofdvakken binnen het verplichte programma voor de 700 Bachelor studenten Economie & Bedrijfseconomie. Yuri heeft Econometrie gestudeerd aan Erasmus School of Economics.

Over Michiel Slag

Michiel Slag is masterstudent aan Erasmus School of Economics. Momenteel is hij als student-assistent betrokken bij de onderwijsherziening en maakt hij deel uit van het projectteam 'Mass-Customized Learning'.