Zo bereiden nieuwe studenten zich voor op het komende jaar

Campus Woudestein

In het AD vertellen een aantal aankomend studenten hoe zij zich voorbereiden op een studie bij Erasmus Universiteit Rotterdam.

Hoe bereid je je voor op een studie, als je die vooral online zal gaan volgen? Als je het komende jaar start met een studie aan Erasmus Universiteit Rotterdam, ziet die eerste periode er anders uit dan in andere jaren. Colleges vinden vooral online plaats en ook de introductieperiode krijgt vanwege het coronavirus een andere vorm.

Vlera Imera, die volgend jaar Gezondheidswetenschappen gaat studeren, meldde zich daarom aan voor het Preacademic Programme. Daarin krijgen de toekomstige studenten online les over de universiteit en hoe ze moeten studeren. De animo voor het online programma was overweldigend: meer dan 1350 nieuwe studenten deden mee.

"Je leert hoe je negatieve gedachten kunt omzetten in iets positiefs. Hoe alles werkt op de universiteit."

Vlera Imera