Waarom deze studie

Data Science and Business Analytics
man voor schoolbord met formules

De eenjarige opleiding Data Science & Business Analytics is het toonaangevende programma voor Data Scientists die tot de top in hun veld willen behoren. Deelnemers zijn na afloop in staat om zelfstandig geavanceerde analyse-methoden in te zetten, inzichten te halen uit Big Data en door ‘analytics’ onderbouwde beslissingen te nemen. Het hands-on curriculum bevat onderdelen op het gebied van statistiek, management science, computer science en privacyrecht.

De opleiding is zowel klassikaal als online te volgen.

Na deelname aan de opleiding bent u in staat om:

• Te begrijpen welke (bedrijfs)vraagstukken zich lenen voor analytische data-gedreven oplossingen en dergelijke vraagstukken te identificeren;
  • Relevante analytische onderzoeksvragen te formuleren aan de hand van een (bedrijfs)vraagstuk en de benodigde aannames daarbij te begrijpen;
  • Effectief om te gaan met de verwerving en verwerking van (big) data ten behoeve van het oplossen van analytische onderzoeksvragen;
  • Vast te stellen welke analysemethode(n) geschikt is/zijn om de onderzoeksvragen te beantwoorden met inachtneming van de beschikbare data;
  • Zelf kwantitatieve modellen op te stellen en (data-)analyses uit te voeren, gebruikmakend van state-of-the-art software programma’s;
  • De kwaliteit en betekenis van de verkregen resultaten te beoordelen.

Deelnemers die de opleiding succesvol afronden ontvangen een certificaat van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na afloop kunt u eveneens deelnemen aan het INFORMS examen voor de internationaal erkende titel Certified Analytics Professional (CAP)*.

*N.B. Voor CAP certificering is minimaal 3 jaar relevante werkervaring vereist.

Een studie kiezen is knap lastig! Twijfel je nog over deze studie en wil je overzicht hebben? Ontvang een overzichtelijke digitale brochure van deze opleiding.

Brochure aanvragen
Nog niet helemaal zeker over je keuze? Vraag een brochure aan!

Heb je vragen over deze studie? We helpen je graag

Kristiaan Glorie

Program Director

Heb je vragen over deze opleiding? Of ben je benieuwd of de opleiding goed aansluit bij jouw achtergrond? Neem contact op met de Program Director.

Is dit jouw studie?