Eerste Erasmus Port Campus over digitalisering in havens

Uitdagingen in een collaboration game tijdens de eerste Erasmus Port Campus

Erasmus Port Campus is een nieuw initiatief. Het wil de haven naar de campus brengen. Erasmus UPT en SmartPort@Erasmus hebben samen met Jong Haven Talent van het jaar Koen Jellema een ​​evenement voor studenten gecreërd dat de verbinding legt tussen de academische wereld en de nieuwste ontwikkelingen in de haven.

Thema van de dag was "Digitalisering in havens; slimme logistiek naar een hoger niveau tillen." Belangrijke sprekers zoals Rommert Dekker (Professor Quantitative Logistics aan Erasmus School of Economics), Daan Vroom (EUR-alumnus en oprichter / eigenaar van ShipX) en Carmit Glik (Cogoport) vertelden in hun inspirerende presentaties over hoe digitale platforms in Europa en AI de vracht en logistieke branche opschudden .

Niet alleen luisteren ook doen

Het was niet alleen luisteren. Studenten werden uitgedaagd in een collaboration game, geleid door Natasa Roukouni en Donald Baan. Erasmus Port Campus is een mooi voorbeeld van hoe wetenschap een waardevolle bijdrage kan leveren aan het delen van kennis over haven- en transporteconomie.

Voor meer informatie over Erasmus Port Campus: neem contact op met Niels van Saase.