City marketing en toerisme

Citybranding is er op gericht het imago van een stad positief te beïnvloeden.De feitelijke economische situatie in steden is belangrijk, maar hoe investeerders, bedrijven, bewoners, bezoekers en toeristen tegen de stad aankijken is minstens zo belangrijk.

Effecten van success
Bekende steden en gevestigde toeristische regio’s profiteren van groeiend binnen- en buitenlands toerisme. Daarnaast, spelen evenementen een belangrijke rol in citymarketing en toeristisch beleid, zij kunnen ook doelgroepen aantrekken en binden. Echter, de keerzijde van toerisme en grote evenementen wordt ook zichtbaar in (te) succesvolle bestemmingen.

Aandacht voor alle doelgroepen
De experts van Erasmus UPT doen onderzoek en advieswerk in de volle breedte van citymarketing en citybranding zoals:

  • strategie,
  • management,
  • imagometing
  • en effectmeting.

Ook doen de experts van UPT steeds meer data-gedreven onderzoek om de toeristische ontwikkeling in kaart te brengen. Concrete vragen waar zij aan werken: Hoe ontwikkel je een effectieve citybrandingstrategie? Wat bepaalt het imago van een stad? Hoe bouw je aan een citybrand? En hoe ga je om met toenemend toerisme?

Gedegen en op feiten gebaseerd
Door onze combinatie van data-onderzoek en strategievorming kunnen we steden en marketingorganisaties, alsmede toeristische beleidsmakers helpen betere beslissingen te nemen.

Wilt u weten wat Erasmus UPT voor u kan betekenen? Bel nu en plan uw afspraak in.

Relevante projecten:

  • Het imago van Rotterdam, Den Haag en de metropoolregio als vestigingsplaats voor bedrijven en organisaties
  • Het imago van Den Haag onder buitenlandse consumenten
  • Nationale citymarketing monitor
  • Branding Brabant
  • De meerwaarde van het merk VVV