Faculteit der Wijsbegeerte wordt Erasmus School of Philosophy

De Faculteit der Wijsbegeerte heeft per 1 september 2018 een nieuwe naam: Erasmus School of Philosophy. Met deze naamsverandering sluit zij aan bij de andere faculteiten van Erasmus Universiteit Rotterdam die de afgelopen jaren kozen voor een naamswijziging van faculteit naar Erasmus School.

Met het succes van de Engelstalige opleidingen aan de faculteit en de toename van het aantal niet-Nederlands sprekende studenten kan de overstap naar deze internationaal georiënteerde naam niet uitblijven. Met de herinrichting van de bachelor Double Degree with Philosophy en de master Philosophy een aantal jaar geleden is de faculteit een nieuwe weg in geslagen. De nieuwe naam sluit hier naadloos op aan.

Eerder deze zomer verhuisden de filosofen ook al naar een nieuw onderkomen op de vijfde verdieping van het Bayle gebouw. Hoogleraar Publieksfilosofie Marli Huijer schreef hier een column over. Lees hier het bericht Philosophers on the move.

Evaline Bender
Mediarelaties Erasmus School of Philosophy