Rotterdamse filosofen treden op tijdens DenkStation

Op 8 en 9 maart vindt in Theater de Krakeling (Amsterdam) een nieuw, tweedaags filosofie en theaterfestival plaats, speciaal voor kinderen en jongeren. Tijdens het festival zullen verschillende Rotterdamse filosofen een lezing geven. Marli Huijer is een van de initiatiefnemers van het festival.

Sprekers

Op vrijdagavond zal Marli Huijer samenwerken met het theatergezelschap De Gasten. Lydia Baan Hofman zal deze avond in de huid van dieren kruipen om te weten wat dieren denken over het leefbaar houden van de aarde. Daarnaast zal Jos de Mul samen met zijn dochter Elize de Mul en danseres Maxime van Lishout een voorstelling geven over 'Dansen in de cloud'. Zaterdag 9 maart zal gevuld zijn met optredens speciaal voor kinderen vanaf 8 jaar. Awee Prins zal in zijn voorstelling de lenigheid van de geest trainen. Als afsluiting van deze dag zal Marli Huijer samen met muzikant en filosoof Frank Meester een kijkje nemen achter de seksuele identiteiten en op zoek gaan naar hoe je in vrijheid lief kunt hebben.

Over Denkstation

Het festival DenkStation loopt vooruit op de Maand van de Filosofie in april. Tijdens het festival wordt tevens het eerste filosofische kinderboek van de Maand van de Filosofie officieel gepresenteerd. Speciaal voor het festival schreef Abdelkader Benali het filosofische kinderboek Mijn broer en ik. Het festival is een initiatief van Kees Blijleven (Theater De Krakeling), Marli Huijer (Erasmus School of Philosophy), Frank Meester (Publieksfilosoof), Nico Tillie (Amsterdamse Jeugd teJAterschool, Theater Bellevue) en Stichting Maand van de Filosofie.

Meer informatie over het programma en kaarten is beschikbaar op de website van DenkStation.