Wellbeing and Virtual Environments - WaVe Lab

Onderzoekers
Groep mensen met post-its en whiteboard
  • prof. dr. Rutger Engels

Ontwikkelingspsychopathologie, serious games, digitale interventies; sociale vaardigheden en relaties, depressie, angst, middelengebruik bij jongeren

Rutger Engels is hoogleraar ontwikkelingspsychopathologie. Zijn fundamenteel en toegepast onderzoek richt zich op de vroege stadia van middelengebruik, depressie en angst bij kinderen en adolescenten. Zijn passie is wetenschap naar de frontlinie te brengen waar het er het meest toe doet. Engels gaat voor state-of-the-art preventieprogramma's die een verreikende, internationale impact hebben op beleid en praktijk.

Rutger Engels portret
    Dieuwertje Bravenboer
  • prof. dr. Eveline Crone

Ontwikkelingsneurowetenschap, zelfregulatie, sociale ontwikkeling, adolescenten

Eveline Crone is hoogleraar neurocognitieve ontwikkelingspsychologie. In haar onderzoek richt ze zich op de psychologische en neurale processen die betrokken zijn bij zelfregulatie en sociale ontwikkeling. Al haar werk maakt gebruik van een cognitieve neurowetenschappelijke ontwikkelingsbenadering om de relatie tussen hersenontwikkeling en veranderingen in psychologische processen van geboorte tot volwassenheid te onderzoeken, met speciale aandacht voor adolescentie. Een van haar speciale interesses gaat over het verrijken van cognitieve en sociale ervaringen van kinderen en adolescenten met behulp van longitudinale, trainings- en interventieontwerpen.

Eveline Crone
  • dr. Danielle Remmerswaal

Mentale gezondheid, e-health, experience sampling, cognitive bias, gebruik van sociale media.

Danielle Remmerswaal is universitair docent klinische psychologie aan de EUR. Ze is Academic Lead van het EUR-brede Student Wellbeing Program dat gericht is op het verbeteren van het welzijn en de persoonlijke ontwikkeling van studenten. Haar onderzoeksinteresses hebben betrekking op het welzijn van studenten, e-mental health, gebruik van sociale media en ecological momentary assessment (EMA).

Danielle Remmerswaal
  • dr. Marilisa Boffo

E-health en digitale gedragsverandering, mentale gezondheid, verslaving, cognitive bias modification, onderzoeksmethoden.

Marilisa Boffo is universitair docent klinische psychologie en e-health. Opgeleid als klinisch psycholoog en onderzoeksmethodoloog combineert ze de twee werelden in het evidence-based design en systematisch onderzoek van digitale interventies voor gedragsverandering.

Haar onderzoek richt zich op het vertalen van gedragswetenschappelijke inzichten naar creatieve digitale oplossingen die een tastbare impact hebben op het leven van hun gebruikers.

• Camila Villegas (PhD candidate)

Design voor gedragsverandering, betrokkenheid

Camila is promovendus bij DPECS. Ze onderzoekt hoe je design kunt inzetten om gebruikers duurzaam te betrekken bij digitale interventies en gedragsverandering.

Camila Villegas Mejia
  • Tajda Laure (PhD candidate)

Mentale gezondheid, digitale gedragsverandering, transdiagnostische benaderingen, emotieregulatie

Tajda is promovendus bij DPECS. In haar werk vertaalt ze traditionele therapeutische benaderingen naar digitale oplossingen en onderzoekt ze welke benaderingen het beste werken voor wie, wanneer en waarom.

Tajda Laure
  • Djameela Dulloo

Welzijn van studenten, software-ontwikkeling

Djameela is projectleider van het Student Wellbeing Program. Ze integreert het wetenschappelijk onderzoek en ontwerp van digitale interventies met het softwareontwikkelingsproces. Ook doet ze onderzoek naar de staat van studentenwelzijn aan de EUR.

Portret