Boeklancering Maasstad aan de monitor

Erasmus University College
Aanmelden Voeg toe aan agenda
boekpresentatie Maasstad aan de monitor Rotterdam andere lijstjes

Maandag 17 juni overhandigt de Kenniswerkplaats Leefbare Wijken het eerste exemplaar van het boek Maasstad aan de monitor:de andere lijstjes van Rotterdam  aan wethouder Wijbenga.

In het boek wordt op toegankelijke wijze inzicht gegeven in diverse maatschappelijke ontwikkelingen in Rotterdam. Deze inzichten zijn verkregen aan de hand van het Wijkprofiel, de tweejaarlijkse monitor van de gemeente Rotterdam.

Het boek is bestemd voor beleidsadviseurs en onderzoekers op het terrein van leefbare wijken en andere stedelijke vraagstukken. Vier thema’s komen aan de orde: ongelijkheid, verscheidenheid, sociale veiligheid en burgerparticipatie.

Bert Wijbenga, wethouder Handhaving, Buitenruimte, Integratie en Samenleven, zal het boek in ontvangst nemen en een korte reactie geven. Ook is er tijdens de boekpresentatie aandacht voor welke implicaties de bevindingen hebben voor lokaal beleid.

Maasstad aan de monitor is geschreven in opdracht van de Kenniswerkplaats Leefbare Wijken door een team sociologen van de Erasmus Universiteit Rotterdam:
Godfried Engbersen, Gijs Custers, Iris Glas en Erik Snel.

Programma boekpresentatie Maasstad aan de monitor

15:30 Ontvangst in hal Erasmus University College

16:00-17:00 Boekpresentatie

Welkom en introductie door Godfried Engbersen