Alumni Social Event and Webinar

donderdag 10 dec 2020, 16:30 - 18:00
Voeg toe aan agenda
Alice Dietrich

Het eerste online ESSB alumni event van het nieuwe academisch jaar staat in het teken van creativiteit van werknemers tijdens de Covid-19 crisis. Daarnaast zal de alumni office meer vertellen over het nieuwe initiatief van domeinspecifieke alumi besturen. Het event biedt ook natuurlijk een uitgelezen kans om bij te praten met alumni en nieuwe alumni te leren kennen.

Creativiteit onder werknemers - een manier om met de Covid-19 crisis om te gaan op werk

Gedurende deze interactieve lezing introduceert Paraskevas het vraagstuk: hebben werknemers die hun creativiteit hebben zien toenemen op werk, daarvan voordeel in hun welzijn, leren en ontwikkeling? Paraskevas zal inzichten delen uit zijn recente onderzoek onder werknemers uit verschillende sectoren, zowel voor als tijdens de Covid-19 crisis.

Spreker

Paraskevas Petrou promoveerde op het aanpassingsvermogen van werknemers op veranderende organisaties. Hij werkt nu als assistant professor in het team van Organizational Psychology op de ESSB. Vraagstukken die hij met zijn onderzoek probeert te beantwoorden zijn: Wat is het juiste balans tussen werk en vrije tijd? Hoe kunnen werknemers zich het beste aanpassen aan hun veranderende banen en organisaties? Wat zijn de voordelen van initiatief nemen en proactief je werkleven te verbeteren?

In het voorjaar van 2021 zal hij een masterclass geven op de ESSB Academy

Alumni besturen

Om alumni van elk domein meer de kans te geven met elkaar in contact te blijven en op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in hun vakgebied, worden dit jaar vier verschillende domeinspecieke alumni besturen opgericht. Deze besturen worden betrokken bij het organiseren van alumni events en gevraagd om advies en feedback te geven aan de opleidingen. Op het event zal de alumni office van de ESSB hier meer over vertellen en kunnen alumni hun interesse kenbaar maken voor het vervullen van een bestuursfunctie.

Meld je aan voor het event

Elke alumni heeft in de alumni nieuwsbrief van november een uitnodiging ontvangen voor het event. Je kan je inschrijven voor het event via de link in de email. Nieuwsbrief niet ontvangen? Stuur een email naar alumni@essb.eur.nl.