Conferentie 'Empowering Cities and Citizens'

Congres

Maassilo, Rotterdam

Voeg toe aan agenda

Tijdens ‘Empowering Cities & Citizens’ vieren we de 60e verjaardag van het Institute for Housing and Urban Development Studies (IHS) en het 21e lustrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De conferentie biedt de kans om te reflecteren op huidige en nieuwe stedelijke trends, zoals de ontwikkeling van steden en stedelijke besturen. Het versterken van de relaties tussen wetenschappers en experts uit de arbeidsmarkt staat voorop.

Al 60 jaar stimuleert het IHS experts op het gebied van steden in hun werk. Nu wil het instituut de opgedane kennis en ambities op het gebied van stedelijke ontwikkelingen en trends bij elkaar brengen. Zo hoopt het IHS bij te dragen aan het realiseren van de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties. In het Erasmus Initiative Vital Cities and Cities, dat haar onderzoeksactiviteiten afgelopen jaar startte, vond het IHS een waardevolle partner. Het onderzoeksinstituut is benieuwd hoe er in stedelijke gemeenschappen gecommuniceerd wordt en hoe kennis wordt ingezet om aan bepaalde behoeftes en problemen tegemoet te komen. En is deze kennis inzetbaar bij het realiseren van de SDGs? Dit is ook een belangrijk thema voor de derde partner: Citymar Consultancy.

Tijdens deze conferentie kunnen onderzoekers uit de sociale wetenschappen en de geesteswetenschappen in gesprek gaan met professionals op het vlak van stedelijke ontwikkeling en stedelijk bestuur. 'Hot topics' worden besproken tijdens de lezingen en panelsessies en er zal worden nagedacht over oplossingen voor actuele kwesties, door regionale en mondiale overheden, professionals, onderzoekers en stakeholders. Samen streven we naar vitale, duurzame, leefbare en goed gemanagede steden.

Programma

Het hoofdcongres vindt plaats op 6 november in de Maassilo in Rotterdam. Een side-event volgt op 7 november op de campus van de Erasmus Universiteit. Diverse sprekers komen aan het woord tijdens de panelsessies. De keynote-lezingen worden verzorgd door:

Bekijk het programme op  de website van het IHS.

Locaties

Het symposium op 6 november vindt plaats in de Maassilo, te Rotterdam.
Het side-event op 7 november vindt plaats op campus Woudestein van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Bekijk alle informatie over het programma, de sprekers en de locatie op de website van het IHS.

Lustrum

Dit jaar vieren we het 21ste lustrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam, met als thema 'Science meets city'. Tijdens dit lustrumjaar vinden er vele evenementen plaats, waarbij onderzoekers, stadsbewoners en Rotterdamse organisaties elkaar zullen ontmoeten.