EUR Honours Conferentie 2020

Kamer
Honours Lounge
Campus Woudestein
Meld je aan Voeg toe aan agenda

De Erasmus Honours Academy biedt speciale programma’s aan voor extra getalenteerde en gemotiveerde studenten die meer willen doen buiten hun reguliere curriculum. Honours programma’s bieden studenten kansen om hun talenten te ontwikkelen door onderdeel uit te maken van de uitdagende en veeleisende omgeving die zich tussen de academie en maatschappij bevindt.

De focus op het creëren van maatschappelijke impact, zoals beschreven in de EUR Strategy 2024, is ook onderdeel van het EUR Honours onderwijs. Het doel is om studenten in staat te stellen om hun academische vaardigheden te ontwikkelen door wereldwijde maatschappelijke uitdagingen op een interdisciplinaire manier aan te pakken en in gezamenlijkheid te leren. Honours studenten zijn zeer betrokken studenten, met een brede interesse in het onderzoeken hoe wetenschappelijke kennis en Erasmiaanse waarden het verschil kunnen maken in de maatschappij, waardoor de EUR Strategy 2024 in de praktijk wordt gebracht.

Tijdens de EUR Honours Conferentie 2020 willen we de uitwerking van de EUR Strategy 2024 op het EUR Honours onderwijs, en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt, bespreken.

14:30 – 14:45               Inloop

14:45 – 14:55               Welkomstwoord van de Honours Dean prof.dr. Hub Zwart

14:55 – 15:15                Erasmus Honours Academy: verleden, heden en toekomst, door prof.dr. Awee Prins

15:15 – 15:45                Discussie met expert panel: Honours programma’s maatschappelijke impact: kansen en uitdagingen voor de toekomst