8 November Dies Natalis: Eredoctoraten voor professor Ien Ang en professor Ann Masten. Maak kennis met hun werk!

Kindertekening dies natalis 2022

Tijdens de 109ste Dies Natalis van onze universiteit, die in het teken staat van ‘resilient cities and societies for future generations’, ontvangen twee wetenschappers een eredoctoraat voor hun uitzonderlijke academische presentaties: Professor Ien Ang en Professor Ann Masten. Geïnspireerd? Maak hier kennis met hun werk.

Ien Ang

Professor Ien Ang

Professor Ien Ang (Western Sydney University) ontvangt een eredoctoraat omdat zij een voorloper is in interdisciplinair cultureel onderzoek dat verschillende gebieden van de geesteswetenschappen en de sociale wetenschappen bestrijkt. Daarnaast is zij een inspiratiebron voor cultureel onderzoek gericht op het creëren van positieve maatschappelijke verandering.

Haar erepromotor is professor Susanne Janssen van Erasmus School of History, Culture and Communication. Op de ESHCC webpagina gaat zij uitgebreid in op het baanbrekende werk van professor Ang.

Boeken (inclusief boeken met een hoofdstuk geschreven door professor Ang)

Overzicht van artikelen via Scopus

Ann Masten

Professor Ann Masten

Professor Ann Masten (University of Minnesota) wordt geëerd voor haar buitengewone bijdrage aan het onderzoek naar de ontwikkeling van veerkracht en de vooruitgang van de theorie over positieve uitkomsten bij kinderen en gezinnen die geconfronteerd worden met tegenspoed.

Ann Masten beziet de wereld vanuit de behoeften van een kind’, volgens Professor Loes Keijsers van Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB), haar erepromotor.

Zie het nieuwsbericht van ESSB voor meer informatie.

Boeken (inclusief boeken met een hoofdstuk geschreven door Professor Masten)

Overzicht van artikelen via Scopus