Check in op je studieplek op de juiste manier!

Young woman with thumbs up

Met de introductie van het reserveringssysteem hebben we uitgelegd hoe je een studieplek in de Universiteitsbibliotheek (UB) reserveert . Eén van de voorwaarden is dat je bij aankomst moet inchecken in de UB. Helaas constateren we dat studenten nu meer en meer op afstand inchecken.

Met als gevolg een enorm aantal gereserveerde maar lege plekken, doordat studenten pas (veel) later naar de UB komen. En bovendien, door het inchecken op afstand heeft een medestudent geen kans om gebruik te maken van een studieplek. Want ook al is de plek leeg, deze is niet te reserveren in het systeem.

Wij vinden dit geen gewenste situatie. Het inchecken op locatie (in de UB) is belangrijk, omdat de studieplekken dan ook daadwerkelijk gebruikt worden door studenten. Dat is ook de bedoeling van ons reserveringssysteem; zoveel mogelijk studenten de kans geven op een studieplek. Door het inchecken op afstand wordt dat helaas onmogelijk gemaakt!

Daarom zijn wij in gesprek met de leverancier voor aanpassingen in het systeem. Tot die tijd zijn wij genoodzaakt om ongebruikte, gereserveerde plekken te annuleren, zodra wij constateren dat deze op afstand zijn ingecheckt.

Uiteraard doen we ook een beroep op jullie: wees sportief en check gewoon in zoals het hoort. En dat is in de UB, binnen 30 minuten na de start van je shift.