Online onderwijs en de bibliotheek

Bij de Erasmus University Rotterdam nemen we online onderwijs serieus. Daarom werd op woensdag 20 september het jaarlijkse bEURs online onderwijsevenement georganiseerd. Een evenement voor docenten, onderwijsadviseurs en ondersteunend personeel waarbij de ambities van EUR gedeeld worden. Ook kunnen collega’s tijdens break-out sessies kennis delen en van elkaar leren. De bibliotheek is een groot voorstander van deze ambities en heeft haar 'Training & Support portal: Information Skills' gepresenteerd.

De bibliotheek heeft een breed aanbod aan e-modules ontwikkeld, speciaal bedoeld voor studenten van BA tot PhD.

Informatievaardigheden, doe er je voordeel mee

Of je nu student of docent bent, op het training & support portal staat ongetwijfeld iets waarmee je je academische carrière een impuls kunt geven. Als student kun je bijvoorbeeld leren hoe je wetenschappelijke informatie beter kunt beoordelen en gebruiken, opdrachten beter kunt begrijpen, enzovoort. Deze vaardigheden helpen je enorm bij het schrijven van papers, essays en je thesis, hierdoor ben je minder tijd kwijt aan het herschrijven en verbeteren van je werk.

Als docent zorgt het voor minder correctiewerk, omdat de kwaliteit van de ingeleverde opdrachten beter wordt.

Populaire onderwerpen

Een aantal van de populairste onderwerpen zijn:

Dit en nog veel meer onderwerpen vind je op het Training & Support Portal.