Anne Boring start Research Fellowship aan Harvard Kennedy School

Anne Boring, Assistant Professor at Erasmus School of Economics
Erasmus School of Economics

Met ingang van het academisch jaar 2021-2022 is universitair docent Anne Boring van Erasmus School of Economics aangesteld als Research Fellow bij het Women and Public Policy Program van Harvard Kennedy School, Cambridge, Massachusetts, Verenigde Staten.

Anne Boring zal actief deelnemen aan WAPPP-seminars en andere seminars die relevant zijn voor haar onderzoek. Tijdens haar verblijfsperiode zal zij richten op twee onderzoeksprojecten die betrekking hebben op bedrijfscultuur. Professor Iris Bohnet, een gedragseconoom wiens werk zich richt op kwesties als gender, vertrouwen en sociale voorkeuren, fungeert als haar faculteitssponsor.

Gendergerelateerd onderzoek doen op basis van gedragsinzichten

Het Women and Public Policy Program (WAPPP) bevordert vrouwen en gendergelijkheid in economische kansen, politieke participatie en onderwijs door kennis te creëren, leiders op te leiden en beleidsmakers te informeren. Het biedt niet-betaalde beurzen aan excellente wetenschappers die gendergerelateerd onderzoek doen in een van de vier aandachtsgebieden van WAPPP (economische kansen, politieke participatie, gezondheid en onderwijs).

Het onderzoek van het WAPPP is gebaseerd op gedragsinzichten om empirisch onderbouwde organisatiestructuren te creëren die de emancipatie van vrouwen kunnen bevorderen, gendervooroordelen kunnen overwinnen en gelijke kansen voor vrouwen en mannen kunnen bieden. Het onderzoek biedt empirisch onderbouwde inzichten over de rol van geslacht bij het vormgeven van economische, politieke en sociale kansen die beschikbaar zijn voor individuen. Het identificeert succesvolle interventies en meet hun impact op vrouwen, mannen en de samenleving, en deelt vervolgens aanbevelingen over welk beleid, werkwijzen en leiderschapstechnieken onvrijwillige hiaten helpen dichten.

Over Anne Boring

Universitair docent Anne Boring trad in 2017 toe tot de capaciteitsgroep Algemene Economie van Erasmus School of Economics. Ook is zij hoofd van de Women in Business Chair, Sciences Po, Paris (LIEPP & PRESAGE) en Research Fellow bij het Tinbergen Instituut. Haar belangrijkste onderzoeksthema's zijn de keuzes van studenten in het hoger onderwijs, de gevolgen voor de arbeidsmarkt, de invloed van stereotypen op prestatiebeoordelingen, de efficiëntie van beleid om discriminatie te verminderen en de evaluatie van het onderwijs door studenten.

Over Harvard Kennedy School

Harvard Kennedy School (officieel John F. Kennedy School of Government, of HKS) is binnen Harvard University in Cambridge, de faculteit die zich richt op overheidsbeleid. De Kennedy School heeft 17 staatshoofden en regeringsleiders opgeleid. Alumni zijn ook vele kabinetsfunctionarissen, militaire leiders, hoofden van centrale banken en wetgevers.

Universitair Docent

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl of 06 53 641 846.

Als u dr. Anne Boring beter wil leren kennen, dan kunt u haar video uit de 'Meet your Professor'-reeks bekijken.