Auteurs vieren bestseller “Econometric Methods with Applications in Business and Economics”

Auteurs vieren bestseller “Econometric Methods with

Het tekstboek "Econometric Methods with Applications in Business and Economics" heeft de grens van 10.000 verkochte exemplaren doorbroken. Voor de auteurs Christiaan Heij, Paul de Boer, Philip Hans Franses, Teun Kloek en Herman van Dijk was dit reden om na 12 jaar het glas te heffen op dit bijzonder heuglijke feit.

Philip Hans Franses zegt over het boek dat in 2004 voor het eerst verscheen bij Oxford University Press: ‘Oorsponkelijk was het de bedoeling een boek te maken van circa 200 bladzijden, maar het werden er bijna 800. Dat het boek momenteel op meer dan 200 plaatsen in de wereld in het onderwijs wordt gebruikt is echt fantastisch!'

Er was meer te vieren. Zo ontving Christiaan Heij tijdens de Opening van het Academisch Jaar 2016-2017 de prestigieuze Onderwijsprijs vanwege het feit dat hij een prominente bijdrage heeft geleverd in de ontwikkeling van de Massive Online Open Course ‘Econometrics: Methods and Applications’. Deze MOOC is gebaseerd op het tekstboek uit 2004 en met 42.000 deelnemers zeer succesvol. Voor emeritus hoogleraar Teun Kloek, die onlangs 82 jaar werd, was het op de kop af 50 jaar geleden dat hij promoveerde bij Henri Theil, een van ’s werelds beroemdste econometristen en oprichter van het Econometrisch Instituut. En voor Philip Hans Franses was het 25 jaar geleden dat hij promoveerde. En wel bij Teun Kloek!